عوارض کاشت مو

عوارض کاشت مو

عوارض کاشت مو

سالانه افراد زیادی به دلایل مختلفی همچون ژنتیک یا استرس و یا کمبود برخی مواد در بدنشان دچار ریزش مو می شوند. از آن جایی موی سر از نشانه های مهم زیبایی هر انسان است، ریزش آن بسیار نگران کننده و چالش بر انگیز است. برخی از این دلایل با مصرف دارو و شامپو های درمانی، برطرف می شوند. اما دسته دیگر که عوامل ژنتیکی از آن دسته می باشد، چاره ای جز کاشت ندارد.

عوارض کاشت مو

کاشت مو، یک عمل جراحی زیبایی به شمار می رود که هر کسی که قصد انجام آن را داشته باشد، باید از عوارض و مشکلاتی که ممکن است بعد از کاشت برایش پیش بیاید آگاه باشد. در نتیجه باید درباره انواع روش های کاشت، نتیجه و عوارض آن ها را دانست و سپس اقدام به کاشت کرد. با انتخاب یک مرکز کاشت خوب و معتبر، از میزان مشکلات پس از کاشت کاسته می شود و عملی تضمینی تر نسیبتان خواهد شد. در سایت کاشت با ما، بهترین مراکز کاشت مو به شما معرفی می شود تا با اطمینان خاطر در موسسه های حرفه ای کاشت مو کنید.

عوارض پس از کاشت، به مجموعه ای از اتفاقاتی گفته می شود که بروز آن ها امری طبیعی نیست. عارضه های ذکر شده زمانی رخ می دهند که که طریقه کاشت، شیوه مناسبی نبوده یا با بدن بیمار تناسب و سازگاری نداشته است. البته در هر عملی، یک سری از عوارض هستند که به صورت طبیعی رخ می دهند و پس از گذشت زمان و اعمال درمان، از بین می روند. تورم های کف و دور سر، برداشت گرافت ها و قرمزی محلی که مورد کاشت قرار گرفته، از عارضه های طبیعی کاشت موی سر هستند و اصلا نگران کننده نیستند زیرا از بین خواهند رفت.

بیشتر بخوانید : برترین کلینیک‌های کاشت مو اهواز در عبارت لینک شده 

علت بروز عوارض کاشت مو

همان طور که در مطالب فوق به آن اشاره شد، کاشت مو یک عمل زیبایی است که هر روزه متقاضیان این عمل در حال افزایش اند. زیرا با پیشرفت علم و تجهیزات پزشکی، کاشت مو دیگر به دشواری قدیم نیست؛ کاشت های امروز با روش های نوین و کم درد و کم پیامد تر انجام می شود. اگر عمل های جراحی به درستی و متناسب با آزمایشاتی که قبل از عمل از بیماران گرفته می شود انجام شود، مطمعنا عملی موفقیت آمیز و بدون عارضه خواهند بود. اما در برخی موارد دیده شده که به علت سهل انگاری عوامل جراحی، پیشامد های خطرناک و ناگواری برای فرد تحت درمان پیش می آید.

در مراکز کاشت معتبر، که تمام اصول در آن ها رعایت می شود، احتمال وقوع عارضه های مهم و جدی، به کمتر از یک درصد می رسد.

جلوگیری از عوارض کاشت مو

برای پیشگیری از عوارضی که ممکن است شما را دچار کند، بهتر است مطالب زیر را به خوبی مطالعه کرده و مو به مو به آن ها عمل کنید. در مرحله اول، باید از ماهر و حاذق بودن جراحان و کادر مرکزی که می خواهید در آن کاشت مو انجام دهید، مطمعن باشید. برای این امر باید نمونه کاشت های قبلی پزشک را ببینید و از نظرات آن ها استفاده کنید. در مرحله دوم تجهیزات کیلینیک است که باید برسی شود. در واقع شما باید با تحقیقات، آشنایی نسبی در این زمینه را کسب کنید و عملتان با دستگاه های پیشرفته و به روز صورت بگیرد.

نکته بعدی مربوط به بعد عمل می باشد. مراقبت های بعد از عمل، در روند بهبودی و عدم بروز عارضه، اهمیت ویژه ای دارد. پزشک شما، باید تمام دستور العمل هایی را که لازم است بعد از عمل رعایت شوند را به شما بگوید و تا یک هفته بعد از جراحی هر روز، و پس از آن هر چند ماه یک بار به روال بهبودی شما نظارت داشته باشد.

سایت کاشت با ما، بهترین کیلینیک های کاشت را در اختیار شما می گذارد تا این مشکلات برای هموطنان عزیزمان پیش نیاید. شما می‌توانید برترین کلینیک‌های کاشت مو اصفهان را در این صفحه پیدا کنید.

عوارض شایع کاشت مو

  • با توجه به پیشرفت هایی که در زمینه دارو های بی حسی موضعی حاصل شده، امروزه بسیار کم دیده می شود که افراد به دارو بی حسی، حسایت و واکنش نشان دهند. البته توصیه می شود که برای جلوگیری از بروز حساسیت، داروی بی حسی بر روی مراجعه کنندگان تست شود. بیشتر مشکلات در این عرصه، به ترس و اضطراب افراد باز می گردد.
  • در اتاق عمل، ممکن است اتفاق های پیش بینی نشده پیش آید که احتمال آن ها بسیار اندک است. اما عارضه ای که بیشتر برای متقاضیان بالای 40 سال دیده می شود، بالا رفتن ضربان قلب پس از تزریق آمپول بی حسی است. کادر جراحی برای جلوگیری از چنین اتفاقی، ابتدا با بررسی نوار قلب و اندازه گیری فشار خون، از سلامتی افراد مطمعن می شوند. در هر صورت،  در طی عمل تمام این موارد دائما در بیمار چک می شود.
  • دیده شده که گاهی، متقاضیان پس از پایان عمل سنکوپ می کنند؛ سنکوپ بیشتر در زمانی رخ می دهد که زمان کاشت طولانی باشد. لازم است بدانید که سنکوپ موقتا خطرناک نیست و فرد تنها هوشیاری خود را از دست خواهد داد. اگر بدن مورد تغییر حالت ناگهانی یا کمبود آبرسانی قرار نگیرد، سنکوپ اتفاق نخواهد افتاد.
  • وجود درد، پس از کاشت از عارضه های طبیعی عمل است. پزشک شما برای چنین مواقعی مسکن هایی تجویز می کند که با استفاده از آن ها درد شما تسکین خواهد یافت.
  • گاهی به علت جمع شدن مایعات زیر پوست سر، ادم و یا خیز، در ناحیه کاشت، به وجود می آید. این پدیده نیز طبیعی بوده و به صورت خود به خود و به وسیله خود بدن درمان خواهد شد.
  • عفونت هایی که ممکن است در نواحی کاشت یا برداشت پیش بیاید، به خاطر عدم رعایت بهداشت فردی یا تجهیزات پرشکی پیش می آیند. علائم عفونت جوش، تورم، قرمزی و درد است که با مصرف آنتی بیوتیک با تجویز پزشک، قابل درمان هستند. رسیدگی به موقع به پانسمان ها نیز می تواند بر روی کاهش عفونت اثرگذار باشد.

کلینیک‌های برتر کاشت با ما

وجود مو هم بر روی زیبایی، هم بر افزایش اعتماد به نفس افراد کمک می کند. اگر قصد کاشت مو دارید، حتما به کاشت با ما  سر بزنید. از برتریمن کلینیک‌های کاشت مو تهران نیز غافل نشوید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید